Dobrze napisana oferta sprzedażowa sprawia, że można na tym jeszcze więcej zyskać. Do jej stworzenia potrzebna jest wiedza oraz doświadczenie. W przeciwnym razie nic dobrego z tego nie wyniknie. To wygląda tak, że mamy super produkt, ale nie wiemy, w jaki sposób go sprzedać. Klienci sami nas nie znajdą, a jeśli znajdą to ich ilość może być zbyt mała. Tylko profesjonalnie napisana oferta sprzedażowa jest w stanie nam tutaj pomóc. 

Co trzeba wiedzieć o produkcie

  • jakie ma zalety?
  • jakie ma wady?
  • do czego i dla kogo jest przeznaczony?
  • kto sięgnie po produkt, a kto nie będzie go w ogóle chciał?
  • w jaki sposób zachęcić do kupowania?

Dopiero, kiedy uzyskamy odpowiedzi na te pytania można zabrać się za pisanie oferty sprzedażowej. Jeśli sami produkujemy coś to mamy łatwiej. Jeśli jednak nie robimy tego sami to pytamy kogoś, kto się tym zajmuje. To mają być pełne odpowiedzi, aby później można było je wykorzystać. 

Co powinna zawierać oferta sprzedażowa

Na pewno taka oferta powinna uwzględniać wszystkie potrzeby klienta. Stawiamy na pewną grupę docelową i wtedy można brać się za pisanie oferty. Aby poznać potrzeby klienta nie trzeba tego zgadywać. Można po prostu klienta o to zapytać, a bardzo chętnie nam na pewno na wszystkie pytania odpowie. Pisząc ofertę warto uwzględnić w niej określoną ilość na magazynie. To oznacza, że będzie to wywieranie presji na klienci. Jest promocja i jest ograniczona ilość produktów i już jutro może ich zabraknąć, dlatego kto będzie pierwszy ten go zakup. Warto również zrobić wszystko, aby zapewnić klienta o tym, że kupuje nie tylko bardzo dobry produkt, ale co ważne jest on mu bardzo potrzebny. Wtedy szanse jego sprzedaży są znacznie większe.  Trzeba uważać, co się pisze i w jaki sposób. Wtedy nie przekroczymy jakieś granicy, która mogłaby spowodować to, że nasz klient nie będzie chciał tego produktu kupować. Takiego rozwiązania w ogóle nie bierzemy pod uwagę. Trzeba dokładnie wszystko czytać tak, aby oferta sprzedażowa nie zawierała żadnego błędu.