Google Search Console

Podstawowe narzędzie pracy każdego pozycjonera. Wiele z oferowanych przez powyższe narzędzie funkcji jest unikalnych i nie znajdziemy ich w żadnym innym programie. Jednymi z najważniejszych danych tego typu są informacje o ruchu organicznym pochodzącym z fraz kluczowych. Łącząc Google Search Console z aplikacją Google Analytics mamy możliwość pozyskania jeszcze większych możliwości analitycznych.

Bulk HTTP Status & Redirect Checker

Służy do prowadzenia masowego odpytywania o nagłówki HTTP listy adresów do niego wprowadzonych, umożliwiając – jeżeli zostanie wykryte przekierowanie – poznanie ich pełnej ścieżki. Sprawdzi się świetnie np. do wysłania zapytań o zaindeksowane w Google podstrony, za sprawą czego uzyskamy szybko informacje na temat tego, gdzie należy wprowadzić ewentualne poprawki. Możemy w ten sposób m.in. zidentyfikować strony z nagłówkami 404, wymagające przekierowania. Raporty łatwo wyeksportujemy do pliku CSV, mogąc na nich wygodnie pracować. Narzędzie znajdziemy pod adresem www.urliror.com.

Scraper Google Chrome

Narzędzie pomocne przy pozyskiwaniu danych na temat podstron. Z racji tego, że od dłuższego czasu Google w coraz większym stopniu ogranicza ilość danych jakie widzimy po wpisaniu komendy site: warto rozważyć wysyłanie bardziej doprecyzowanych komend, dzięki czemu unikamy ryzyka mniejszej liczby wyświetlonych informacji. Po wpisaniu komendy, przy włączonym Scraperze, klikamy na tytuł podlinkowanej strony, a następnie za pomocą kliknięcia prawym przyciskiem myszy zaznaczamy opcję „Scrape similar…”. W ten sposób otrzymujemy listę tego samego elementu wyświetlonego spośród rekordów.

Więcej informacji na ten temat znajdzie na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz